ایمارت

لوازم مهم در آشپزخانه

لوازم مهم در آشپزخانه - ایمارت ورس

در این مطلب از ایمارت ورس به معرفی دهتا از لوازم مهم در آشپزخانه می‌پردازیم. که در ایتدا شاید به نظر مهم نیایند ولی بسیار کاربری هستند. همراه ما باشید.

وقتی می خواهید یک زندگی تازه را شروع کنید یا وقتی که میخواهید برای یک تازه عروس جهیزیه بخرید. برای مجهز کردن آشپزخانه او همه فکر ها یا به سمت لوازم بزرگ مثل یخچال و گاز می رود یا سرویس ظروف آشپزخانه.این لوازم مهم هستند اما لوازمی هستند که شاید در ابتده به نظر مهم نرسند ولی در ادامه جای خالی آنها بسیار حس میشود.

حتما ما را در در اینستاگرام دنبال کنید.

1.چاقوی سرآشپز

لوازم مهم در آشپزخانه - ایمارت ورس
لوازم مهم در آشپزخانه – ایمارت ورس

چاقوی سرآشپز می تواند به شما در خرد کردن گوشتی که حاوی استخوان و سبزیجات کمک کند. همچنین می توان از آن در خرد کردن مواد مورد نیاز در پخت انواع غذاها مثل استیک، سوپ، سالاد و… استفاده کرد. آنها طولانی مدت، متعادل و دقیق هستند. چاقوهای 8 اینچی سرآشپز راحت ترین نوع چاقو برای کار در آشپزی خانگی هستند. البته ست‌های چاقویی هم هستند که میتوانید آنها را تهیه کنید که تمام ابزار مورد نیاز شما برای آشپز خانه در خود جای می دهند.

لوازم مهم در آشپزخانه – ایمارت ورس

2.تخته برش

لوازم مهم در آشپزخانه - ایمارت ورس

یار دیرین چاقوی آشپزخانه همین تخته‌ها هستند. تخته برش به شما این امکان را می دهد. که سبزیجات را بدون شکستن تیغه‌ی چاقو یا میز خود برش دهید. استفاده روزمره از تخته برش ممکن است آنها را خراشیده به نظر برساند. اما کار اصلی آنها همین است. که خط بیوفتند تا چیز دیگری خراشیده نشود. تخته های برش خوب عموما از جنس بامبو، سیلیکون یا پلاستیک HDPE ساخته می‌شوند. تخته برش ساخته شده از چوب نیز انتخاب خوبی است. اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب باعث تیره شدن آنها می شود. البته در بازار شما می‌ توانید شرکت‌هایی را پیدا کنید که تخته‌های برش سفارشی را می‌سازند.

3.پیمانه اندازه‌گیری

اگر در حال پختن یک غذا از روی دستور غذا هستید. به یک پیمانه اندازه گیری برای مواد اولیه نیاز دارید. آنها برای هر دو نوع مایع و جامد دقیق هستند. همچنین حجم یک کمیت را اندازه گیری می کند. این وسیله جزوی جدایی ناپذیر از پخت و پز کیک و انواع شیرینی می باشد. 

4.اسپاتول(Rubber Spatula)

اسپاتول ، فولدر ، کفگیر لاستیکی و یا هر چیزی که شما اسمش را میگذارید یا صدایش می کنید. این وسیله ای است که به شما در پخت پز کمک می‌کند. این وسیله همه کار می کند. از مخلوط کردن مواد گرفته تا سرو غذا در بشقاب و حتی همزدن غذا های روی اجاق می توانند به شما کمک کند. شما می توانید با خیال راحت با این وسیله موادی که درحال پختن هستند. را مخلوط کنید بدون اینکه نگران ذوب شدن آن باشید. همچنین با استفاده از این وسیله دیگر نیازی نیست. که نگران خط افتادن قابلمه های تفلون خود باشید.

لوازم مهم در آشپزخانه – ایمارت ورس

5.انبر آشپزخانه

استفاده این وسیله هنگام پختن استیک، درست کردن باربیکیو یا جابجایی غذا در ماهیتابه ضروری است. انبرها دارای نگهدارنده های بلند هستند که از شما در برابر گرمای گوشت محافظت می کنند. هنگام استفاده از این وسیله، غذا دیگر نگران سوختن دستتتان یا افتادن غذا ها نباشید.

6.رنده

امکان ندارد شما در خانه‌ای باشید ولی به رنده نیاز پیدا نکنید. این وسیله بسیار مهم و کاربردی می‌باشد.البته رنده جعبه ای یا رنده چند منظوره انتخاب مناسبتری است. این وسیله از ریز کردن سبزیجات و میوه ها تا ریز کردن پنیر بر روی پاستا می تواند به شما کمک کند.

7.کاسه مخلوط کردن

کاسه مخلوط کردن نیز خیلی مهم است از مخلوط کردن مواد کیک تا انواع غذاها بسیار کاربردی است.  این ظروف معمولا گرد هستند یا باید لبه های گرد داشته باشند که استفاده و ترکیب مواد را آسان می کند. این ظروف سبک و به راحتی قابل حمل هستند و بسیار با دوام هستند.

8.صافی

لوازم مهم در آشپزخانه - ایمارت ورس

صافی یا الک نیز وسیله کاربردی ای برای جدا کردن مایعات از غذا است. یا برای جدا کردن تکه ها بزرگ در حین آشپزی یا صاف کردن مواد به کار می رود. این صافی‌ها در اندازه های متفاوتی وجود دارند که استفاده های متفاوتی نیز دارند. از استفاده برای صاف کردن چایی ال آبکش کردن برنج .

لوازم مهم در آشپزخانه – ایمارت ورس

9.پوست‌کَن

لوازم مهم در آشپزخانه - ایمارت ورس

شاید برای خانم ها که حرفه ای پوست گرفتن میوه ها و سبزیجات هستند کار راحتی باشد. اما پوست گرفتن برای اکثر آقایون کاری پر چالش و طاقت فرسا است که اکثرا باعث به حدر رفتن میوه ها و سبزیجات می‌شود. این وسیله فقط برای پوست گرفتن نیست و برای برش نازک نیز به کار می رود که میتواند به شما در سفره آرایی کمک کند.

10.دستکش فر

لوازم مهم در آشپزخانه - ایمارت ورس

دستکش فر بهترین ابزار برای محافظت از دستان شما است. درهنگام استفاده از گاز یا فر است. زیرا به طور خاص برای جلوگیری از رسیدن گرما به دست شما ساخته شده است. برخی از یک حوله ساده استفاده می کنند. اما خیلی وقت ها واقعا جواب نمیدهد و باعث سوختگی می شود.

حتما ما را در در اینستاگرام دنبال کنید.

لوازم مهم در آشپزخانه – ایمارت ورس

مطالب دیگر ما که ممکن است دوست داشته باشید:

تمیز کردن چای ساز و کتری

نکاتی در هنگام خرید جاروبرقی
چگونه کفی اتو را تمیز کنیم؟

بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *