ایمارت

مزیت غذای سرخ کردنی

مزیت غذای سرخ کردنی - ایمارت ورس

مزیت غذای سرخ کردنی موضوع این مطلب از ایمارت ورس است. همیشه شنیده‌ایم که غذای سرخ کردنی پر از ضرر و کشنده است. اما بیایید برای یکبار هم که شده به مزیت‌های غذای سرخ کردنی هم نگاهی بیندازیم. پس همراه ما باشید.

در سال‌های اخیر غذا‌های سرکرده بسیار بد نام شده‌اند. و به طور گسترده به عنوان یک روش آشپزی ناسالم در نظر گرفته می‌شود. با این حال، این نظر منفی شاید بیش از حد ناعادلانه باشد، زیرا مزیت غذای سرخ کردنی آنطور که بخاطر تبلیغات گسترده همه فکر می‌کنند کم نیست. و لزوماً آنطور که اغلب به تصویر کشیده می‌شود ناسالم نیست . به‌ویژه وقتی در حد اعتدال انجام شود.

غذاهای سرخ شده به این دلیل محبوب هستند. که مردم طعم، بافت و ظاهر غذاهای \خته شده به این روش را دوست دارند. همچنین روشی سریع و راحت برای پخت غذا است و در مقایسه با روش‌های دیگر، مانند پختن، از نظر انرژی و صرف زمان کارآمدتر است.

حتما ما را در در اینستاگرام دنبال کنید.

7 مزیت غذای سرخ کردنی

در اینجا هفت نکته مثبت مرتبط با این روش پخت وجود دارد:

  1. پخت سریعتر
  2. طعم بهتر
  3. ظاهر اشتهاآور
  4. غذای آبدارتر
  5. صرف انرژی کمتر
  6. طبخ آسانتر
  7. پخت بهداشتی‌تر

در زیر به هر مزیتی با جزئیات بیشتری نگاه می کنم.

مزیت غذای سرخ کردنی - ایمارت ورس

مزیت غذای سرخ کردنی – ایمارت ورس

1. پخت سریعتر

سرخ کردن غذا به طور کلی سریع است. شما فقط کافی است که روغن را تا دمای لازم گرم کنید. و غذا را در روغن غوطه‌ور کنید و در مدت زمان نسبتاً کوتاهی غذای شما آماده می شود. در مقایسه با سایر روش‌های پخت، مانند برشته کردن و آبپز کردن، سرخ کردن سریع است. برای مثال، یک مرغ کامل که ممکن است یک ساعت و نیم طول بکشد تا در فر برشته شود. می توان آن را در 30 دقیقه یا کمتر در سرخ کن آماده کرد. سرعت زیاد سرخ‌کردن را به روشی عالی برای کافه‌ها و رستوران‌ها تبدیل می‌کند. جایی که غذاهای گرم باید به طور منظم و به سرعت آماده شوند.

2. بهبود طعم

دماهای بالایی که هنگام سرخ کردن نیاز است تضمین می کند که دو فرآیند برای بهبود طعم غذا اتفاق می افتد، یعنی:

  • واکنش میلارد (Maillard reaction) : این یک واکنش غیر آنزیمی است. که بین قندها و پروتئین ها هنگام قرار گرفتن در معرض دمای بالا رخ می دهد. باعث قهوه ای شدن برخی غذاها و همچنین تغییر طعم، بافت و عطر می شود.
  • کاراملی شدن (Caramelization) : نوع دیگری از واکنش قهوه‌ای شدن غیر آنزیمی، کاراملی شدن فرآیندی است که در آن مواد شیمیایی فرار آزاد می‌شوند و در نتیجه طعم کاراملی مشخص می‌شود.

مزیت غذای سرخ کردنی – ایمارت ورس

3. ظاهر اشتهاآور

یکی از جنبه های جذاب سرخ کردن عمیق، رنگ های طلایی و خاکستری است که با روش پخت ایجاد می شود. فرآیند قهوه ای شدن جنبه دیگری از واکنش میلارد است و غذا را از نظر ظاهری اشتها آورتر می کند. مرغ سرخ‌شده، سیب‌زمینی سرخ‌شده و سرخ‌کرده‌ها همگی از تغییرات رنگی جذابی که سرخ کردن عمیق به همراه دارد، بهره می‌برند.

4.غذای آبدارتر

برخی از روش‌های پخت، مانند برشته کردن، نیاز به خشک کردن غذا دارند. به خصوص اگر غذا بیش از حد پخته شده باشد یا در هنگام پخت از غذا غافل شوید.

سرخ کردن عمیق پوسته ای ایجاد می کند که رطوبت نمیتواند از آن عبور کند و داخل این پوسته آبدار می ماند. این از طریق دمای بالای روغن باعث خشک شدن سطح غذا می شود. استفاده از پوشش هایی مانند نان و خمیر یا پودر سوخاری نیز می تواند به اطمینان از خشک نشدن غذا کمک کند.

ترکیبی از پوسته بیرونی و بافت لطیف داخل آن چیزی است که به غذاهای سرخ شده جذابیت بافتی می بخشد. به عنوان مثال، قوام دلپذیر سیب زمینی سرخ کرده یا دونات، به همان اندازه اشتها آور است که طعم، عطر و ظاهرشان کلید جذابیت آنهاست. گوشت‌هایی مانند مرغ وقتی سرخ می‌شوند لطیف و لذیذ هستند.

مزیت غذای سرخ کردنی - ایمارت ورس

مزیت غذای سرخ کردنی – ایمارت ورس

5. صرف انرژی کمتر

سرعت بالا در سرخ کردن به عنوان یک روش پخت به این معنی است که شما معمولاً برای مدت زمان کوتا‌تری گاز را روشن می گذارید و در نتیجه در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید. همچنین می توانید چندین بار از روغن در سرخ کن استفاده کنید. در حالی که با سرخ کردن با میزان روغن کم، معمولاً پس از یک بار استفاده، چربی دور ریخته می شود. سرخ کن های مدرن می توانند خرده ها و تکه های کوچکتر بقایای مواد غذایی را فیلتر کنند. که خود نشان دهنده صرف انرژی و هزینه کمتر در این روش طبخ نسب به روش‌های دیگر می باشد.

مزیت غذای سرخ کردنی – ایمارت ورس

6. طبخ آسانتر

سرخ کردن معمولاً نیاز به آماده سازی کمی دارد. یا اصلاً نیاز ندارد و یک روش پخت آسان و بدون دردسر در نظر گرفته می شود. به طور معمول، تنها کاری که باید انجام دهید این است. که صبر کنید تا روغن به دمای مناسب برسد، غذای خود را غوطه ور کنید و سپس فقط صبر کنید تا آماده شود.

اما در سرخ کردن با روغن کم ، نیازی به نظارت دقیق روی غذا و چرخاندن آن است.  همچنین در روش غوطه‌وری در روغن نیازی نیست که برای جلوگیری از خشک شدن غذا مانند برشته کردن، لازم نیست آن را مدام فشار دهید. سرخ کردن با غوطه‌وری در روغن فرآیندی بدون دردسر است که تنها متغیرهای اصلی برای کنترل دما و زمان آن است.

7. پخت بهداشتی‌تر

نگرانی های بهداشتی در مورد سرخ کردن عمیق به طور کلی بر روی چربی است که در طول فرآیند پخت توسط غذا جذب می شود. با این حال، مقدار چربی جذب شده را می توان با پختن در دمای بالا به حداقل رساند. سپس حرارت روغن غذا را می پزد و سطح آن را خشک می کند و تنها مقدار کمی روغن روی پوسته باقی می ماند. مشکلات عمده تنها زمانی رخ می دهد که روغن به اندازه کافی داغ نباشد. اگر این اتفاق بیفتد، چربی بیشتری در روی سط و بافت داخلی غذل جمع می شود و غذا چرب می شود.

سرخکن تفال مدل EY 4018 - تفال - ایمارت ورس

سرخکن تفال مدل EY 4018

ما در ایمارت انتخابی مناسب برای شما که علاقه‌مند به غذای سرخ کردنی هستید داریم. سرخکن تفال مدل EY 4018 از ایمارت ورس راه حل سالم تری برای غذاهای ترد و سرخ شده. با پخت و پز با هوای گرم به شما ارائه می دهد. این محصول دارای طراحی جمع و جور، اما ظرفیت بزرگ 4.2 لیتر است.

این به شما این امکان را می دهد که حجم زیادی را با این سرخ کن هوای گرم یکباره تهیه کنید. این محصول  راه حل سالم تری برای غذاهای روزانه شماست. شما می توانید مواد را بدون روغن سرخ کنید، بپزید، گریل نید و تفت دهید.

با سرخکن تفال مدل EY 4018 می توانید در کمترین زمان یک غذای سالم و خوشمزه برای کل خانواده یا گروهی از دوستانتان تهیه کنید. این محصول از فناوری نوآورانه 3D Air Pulse استفاده می کند. این فناوری جریان سیکلونی هوای گرم را به داخل دستگاه فراهم می کند. به این ترتیب غذاهای خوشمزه ای به دست می آید که از بیرون ترد و از داخل نرم هستند.

نتیجه گیری

همه نوع غذایی اگر بیش از حد مصرف شود با هر نوع تبخی میتواند باعث بیماری شود. پس نگران نباشید و سعی کنید از زندگی لذت ببرید البته سعی کنید در هیچ زمینه ای افراط نداشته باشید.

حتما ما را در در اینستاگرام دنبال کنید.

مزیت غذای سرخ کردنی – ایمارت ورس

مطالب دیگر ما که ممکن است دوست داشته باشید:

محبوب ترین برندهای لوازم آشپزخانه در ایران
معیارهای انتخاب دستگاه اسپرسو‌ساز خانگی
بازگشت به لیست

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *